Goede-doelendashboard voor inzicht in campagnes

In één oogopslag inzicht in alle campagne resultaten. Het nieuwe Call2Know dashboard helpt de goede doelen hierbij. Dat zorgt niet alleen voor professionalisering; het bespaart ook zeeën van tijd.

about-call2know.jpg
about-call2know.jpg

Een super overzichtelijk klant dashboard om de voortgang van de campagnes in te zien. Hoe pakken wij dit aan?

Over Call2Know

Call2Know helpt goede doelen met de telefonische werving van leden en donateurs. Dit doen ze met teams van ervaren bellers. Zo helpen zij hun klanten aan loyalere donateurs. Wekelijkse rapportages geven de goede doelen inzicht in de resultaten van de campagnes. Dit gebeurde tot voor kort nog handmatig. Dit moest efficiënter.

call2know-case-platform.jpg

Hoe wij Call2Know helpen

Het vraagstuk was duidelijk; digitalisering om het proces van rapporteren te professionaliseren en automatiseren. Met de ontwikkeling van een volledig op maat klant dashboard hebben wij dit gerealiseerd. In plaats van een rapport in de mail, krijgt de klant nu toegang tot een eigen omgeving waar alle data real-time verschijnt in een aantrekkelijk dashboard. Geen rijen met cijfers en percentages, maar dynamische grafieken en tabellen die de voortgang tonen. Zij kunnen switchen tussen alle lopende campagnes en eenvoudig filteren op de gewenste data.

Professioneel, schaalbaar en niet fout-gevoelig. Zo staat er een dashboard dat zorgt voor:

  • Volledige automatisering van het rapportage proces
  • Een eigen klantomgeving met ieder moment toegang tot real-time resultaten en cijfers
  • Een custom admin omgeving voor het aanmaken en beheren van klanten en rapporten
  • API koppeling met bestaande software voor het ophalen van de laatste data
  • Registratie flows, inclusief authenticatielaag en e-mail notificaties
dashboard-development.jpg
dashboard-development-c2k.jpg

Onze aanpak

In enkele Clarity Sessions ondervonden wij welke tools er momenteel in gebruik waren en welke koppelingen hiermee gemaakt kunnen worden. Ook brachten wij de wensen voor de beheerders van de dashboards in kaart. Door in de huidige rapporten te duiken, creëerden wij een startpunt voor de designs van de dashboards. Deze zijn volledig in eigen stijl opgeleverd als klikbaar prototype.

Onze tech-stack bestaat uit een Laravel back-end en Next.js front-end. Onze stack geeft ons vrijheid om continu nieuwe features en modules toe te voegen. Ook bouwden wij een API koppeling tussen de bestaande software en het dashboard.

Onze techstack met Laravel (API) en NextJS (front-end) zorgt voor een soepele en snelle gebruikerservaring. Ideaal voor het real-time bijhouden van campagnes en het overzichtelijk presenteren van de data.

Sem Ammerlaan

Lead developerEigenaar

Scroll verder

header-windmills-energiebox.jpg

Volgend project

Energiebox

Plan een kennismaking

Onze website maakt gebruik van anonieme analytische cookies

Wij maken gebruik van anonieme analytische cookies om informatie te verzamelen over hoe bezoekers onze website gebruiken. Deze cookies verzamelen gegevens op een manier die de identiteit van de gebruiker niet onthult. Ze helpen ons bij het begrijpen van welke pagina’s het meest worden bezocht, hoe lang bezoekers op de site blijven, en andere statistieken die ons helpen de website te verbeteren.