Avocado Media wordt Clarity

Amsterdam, 29 februari 2024

Na acht jaar gaat onze digital agency vanaf heden verder onder een nieuwe naam: Clarity.

De afgelopen jaren hebben wij ondervonden dat onze kracht en passie ligt in het bieden van duidelijkheid en helderheid aan onze partners. Clarity dus, en met de nieuwe naam mag iedereen dat weten.

Voor ons is Clarity meer dan alleen een naam; het is een belofte. Een belofte voor buitengewone transparantie in een wereld die snel digitaliseert. Zo zetten wij een volgende stap om de ambities van onze partners- en onszelf te verwezenlijken.

Wij kijken enorm uit naar dit nieuwe hoofdstuk. Met dezelfde toewijding en een aangescherpte focus.

www.wijzijnclarity.nl

info@wijzijnclarity.nl

0207371265

Officiële handelsnaam: Clarity Digital.

clarity-digital.jpg

Een terugblik op acht jaar Avocado Media

Acht jaar geleden zijn oprichters Sem, Marvin en Menno gestart met Avocado Media. Samen blikken zij kort terug op deze periode.

Marvin: “We ontmoetten elkaar voor het eerst in de Studio HvA, begin 2016. We klikten in een gezamenlijke blik op ondernemen. Dat moest volgens ons vooral op een positieve, leuke en fijne manier. Ik studeerde multimedia design en Menno marketing. Het idee om een media bureau te starten kreeg al snel vorm. Avocado Media was geboren.”

Menno: “Met de toevoeging ‘media’ gaven we onszelf wat ruimte om binnen deze branche onze echte passie te vinden. Die vonden we vervolgens in de vorm van het ontwikkelen van websites.”

Marvin: “Het eerste half jaar draaiden we al veel projecten. Voor ondernemers in ons eigen netwerk en via connecties op de Hogeschool. Toen we vervolgens afstudeerden, sloot Sem zich als compagnon bij ons aan.”

Sem: “Ik werkte toen al part-time voor een front-end agency, en deed daarnaast eigen freelance opdrachten. Het probleem was dat ik geen oog voor design had en ik toffe oplossingen bouwde, die er niet goed uitzagen. En ik was vanaf het begin al deels betrokken bij Avocado Media. Voor ons alledrie was het een logische stap om een kantoor in te trekken en echt aan ons bedrijf te bouwen.”

Menno: “Ons eerste kantoor was antikraak in Amsterdam Zuidoost. We zaten met z’n drieën in een pand van duizend vierkante meter, boven een autodealer. Na negen maanden verhuisden wij naar Amsterdam Oost, met een vast contract en onze eerste stagiair.”

Sem: “We hadden op dat moment al veel websites ontwikkeld. We hadden ook steeds scherper waar wij goed in zijn en wat wij echt leuk vonden; het bouwen van complexe platformen en webapplicaties. De jaren die volgden stonden daarvan in het teken. We wilden echt specialist zijn in maatwerk digitale producten. Daar hoort een eigen tech-stack bij, en natuurlijk een team van specialisten.”

Marvin: “We bouwden ons team uit en groeiden vervolgens door naar ons eigen pand, ook in Amsterdam Oost. Daar hebben we de afgelopen twee jaar met een team van acht mensen gewerkt aan waar wij echt goed in zijn; het bieden van duidelijkheid en transparantie door middel van het ontwikkelen van hoogwaardige webapplicaties.”

Menno: “Die focus op clarity stond bij ons altijd al centraal. Dit wilden wij ook graag naar buiten uitstralen. In meerdere strategische sessies hebben wij weer eens kritisch naar ons bedrijf gekeken. Toen in een van deze sessies het woord clarity viel, klikte dat direct. De nieuwe naam voelde als een perfecte volgende stap en we kijken enorm uit naar dit nieuwe hoofdstuk.”